Madplan og sutteflasker

24. juli 2010

Alder:
9 mdr.

Madplan og sutteflasker

Hej Helen,

Jeg har endnu en gang brug for et råd ang. vores datters mad og antallet af sutteflasker.

Hun bliver 9 mdr. her d. 29. Det er forskelligt hvornår hun vågner om morgenen. Nogen gange er det 5.30 og andre dage 6.30. Jeg har prøvet at give hende en flaske når hun vågner tidligt og får hende ofte til at falde i søvn igen. Men med det resultat at hun, så ikke er sulten nok til at spise morgengrød.

Hun er meget interesseret i rigtig mad og vil gerne spise selv. Hun har pincetgreb og vil gerne selv spise sine rugbrødshapsere til frokost og er ikke så vild med længere, at jeg supplere med skemad. Det er derfor svært at give hende grøntsagsmos til feks. aftensmad. Jeg har på fornemmelsen at hun ikke gider det mosede, blendede mad mere.. Men der kommer jo ikke rigtig så meget ind når hun selv sidder med feks. en frikadelle eller andet mad som er skåret ud.

Hendes dag ser nogenlunde sådan ud:

05.30 flaske med ...

Annonce

... ca. 150 ml og sover videre til 06.30 og tilbydes havregrød med frugt.
eller vågner 06.30 og får havregrød med frugt

08.30 Bliver lagt til 1 lur.

09.30 Vågner
10.00 Rugbrødshapsere med forskelligt smørbart samt tilbydes grøntsagsmos.

12.00 Ymer med frugt, frugtmos og frugt i hånden eller lidt bolle med smør

13.00 Bliver lagt til 2. lur

14.30 Vågner og får en flaske med ca. 100 ml.
15.00 Frugtmos, frugt i hånden

17.15 Aftensmad. Har indtil nu været most eller blendet mad af vores aftensmad. Altså blendet kødsovs med grøntsagsmos. Eller most boller i karry med grøntsagsmos. Men dette måltid står hun helt af overfor. Hun vil ikke spise skemaden mere. Men vil gerne selv sidde og spise feks. lidt majs, ærter og have en frikadelle i hånden.

18.30 Puttes med en flaske på ca. 120 ml.

Sover mange dage indtil næste morgen. Men vågner nogen dage ved 22.00 tiden og får en flaske.

Glæder mig til at høre fra dig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder