Brev:
Madplan og sutteflasker
24. juli 2010
Alder:
9 mdr.
Madplan og sutteflasker
Hej Helen,
Jeg har endnu en gang brug for et råd ang. vores datters mad og antallet af sutteflasker.
Hun bliver 9 mdr. her d. 29. Det er forskelligt hvornår hun vågner om morgenen. Nogen gange er det 5.30 og andre dage 6.30. Jeg har prøvet at give hende en flaske når hun vågner tidligt og får hende ofte til at falde i søvn igen. Men med det resultat at hun, så ikke er sulten nok til at spise morgengrød.
Hun er meget interesseret i rigtig mad og vil gerne spise selv. Hun har pincetgreb og vil gerne selv spise sine rugbrødshapsere til frokost og er ikke så vild med længere, at jeg supplere med skemad. Det er derfor svært at give hende grøntsagsmos til feks. aftensmad. Jeg har på fornemmelsen at hun ikke gider det mosede, blendede mad mere.. Men der kommer jo ikke rigtig så meget ind når hun selv sidder med feks. en frikadelle eller andet mad som er skåret ud.
Hendes dag ser nogenlunde sådan ud:
05.30 flaske med ca. 150 ml og sover videre til 06.30 og tilbydes havregrød med frugt.
eller vågner 06.30 og får havregrød med frugt
08.30 Bliver lagt til 1 lur.
09.30 Vågner
10.00 Rugbrødshapsere med forskelligt smørbart samt tilbydes grøntsagsmos.
12.00 Ymer med frugt, frugtmos og frugt i hånden eller lidt bolle med smør
13.00 Bliver lagt til 2. lur
14.30 Vågner og får en flaske med ca. 100 ml.
15.00 Frugtmos, frugt i hånden
17.15 Aftensmad. Har indtil nu været most eller blendet mad af vores aftensmad. Altså blendet kødsovs med grøntsagsmos. Eller most boller i karry med grøntsagsmos. Men dette måltid står hun helt af overfor. Hun vil ikke spise skemaden mere. Men vil gerne selv sidde og spise feks. lidt majs, ærter og have en frikadelle i hånden.
18.30 Puttes med en flaske på ca. 120 ml.
Sover mange dage indtil næste morgen. Men vågner nogen dage ved 22.00 tiden og får en flaske.
Glæder mig til at høre fra dig.